Vilka fördelar ser du generellt med att vara hyresgäst i Gröna Skrapan?
Gröna skrapan är en ljus och modern kontorsbyggnad som inkluderar såväl lunchrestaurang som konferensanläggning och reception. Byggnaden ligger relativt centralt, är enkel att nå och det finns parkering för besökare ett stenkast från entrén. Den bemannade receptionen ger dessutom ett mycket professionellt intryck och fastighetsskötseln fungerar utmärkt. I närområdet finns flera restauranger, caféer och små närbutiker för den som vill ha variation på sin lunch eller bara springa ut för att köpa fika.
Vad är det specifikt som passar er extra bra (och kanske mindre bra) på Tolkförmedlingen Väst?
Lokalerna är rymliga med mycket ljusinsläpp och helt anpassade efter våra specifika behov, vilket känns oerhört bra men också medverkar till en god arbetsmiljö. Även om vi har egna konferensrum så har vi regelbundet behov av större konferensutrymmen inklusive konferensservice, det är då mycket enkelt att ha det i samma byggnad, bara några våningar ner. Lunchrestaurangen används flitigt av våra medarbetare som uppskattar såväl utbudet som läget. Vi har i normala fall (tänker på covidsituationen) många besökare, att vi är lätta att hitta och nå är därför ett stort plus. Vi hade dock gärna sett att lokaltrafiken varit lite närmare, men i takt med nybyggnation i området kommer troligen även bussarna snart att stanna utanför dörren.
Har ni något utbyte med andra hyresgäster i fastigheten?
Nej, men vi har funderat på om man inte skulle kunna dela på t e x en massör för personalen. Vi hade, innan pandemin, en massör som kom till vår lokal några gånger i månaden för att ge våra medarbetare subventionerad massage. Hade vi haft ett rum i byggnaden och fler som gått samman hade vi kanske kunnat ha den servicen tillgänglig alla dagar i veckan.
Om du fick välja ett ord att beskriva Gröna Skrapan med, vilket hade det varit?
Ändamålsenligt, men det är inte bara det utan även mycket trivsamt. Så två ord; Ändamålsenlig och trivsam.